Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Ώρες δημιουργίας... συνέχεια!

Μετά την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας στο ολοήμερο και όταν μας μένει χρόνος απασχολούμαστε δημιουργικά.Έπειτα από την εκμάθηση του αργαλειού που τα παιδιά (κυρίως τα κορίτσια) τη βρήκαν πολύ εύκολη και διασκεδαστική, επόμενη ενασχόλησή μας ήταν το βελονάκι.
Η δραστηριότητα αυτή απευθύνεται κυρίως σε κορίτσια των μεγαλύτερων τάξεων - Τετάρτη και πάνω.

Η πρώτη επαφή με το βελονάκι αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ στο πως θα κρατούν το βελονάκι και ταυτόχρονα θα έχουν στο χέρι τους περασμένη την κλωστή. Μετά από πολλές προσπάθειες και πάμπολλα ξυλώματα το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό. Όταν πια έμαθαν το πλέξιμο δεν άφηναν το πλεκτό τους ούτε στα διαλείμματα. Τώρα χειρίζονται το βελονάκι πολύ σωστά και πλέκουν όπως..... οι παραδοσιακές γιαγιάδες! (τόσο καλά!)


Έμαθαν να πλέκουν την αλυσίδα και το βουβό γαϊτανάκι. Το πρώτο μας δημιούργημα είναι μία μικρή τσαντούλα που περνιέται στον ώμο.







Ακολουθούν οι προσωπικές μαρτυρίες των κοριτσιών:


Τι χρειαστήκαμε: Μία κλωστή μαλλάκι, ένα βελονάκι
Η εμπειρία του πλεξίματος ήταν πολύ ευχάριστη. Στην αρχή αγόρια και κορίτσια δοκίμασαν το πλέξιμο. Στην πορεία δυσκολεύτηκαν και το παράτησαν αρκετοί. Άλλοι πείσμωσαν και τα κατάφεραν. Η διαδικασία του πλεξίματος είναι πολύ απλή. Στην αρχή κάνουμε μία αλυσίδα και στη συνέχεια βουτάμε με το βελονάκι στην επόμενη τρύπα και το τραβάμε, αφού έχουμε πάρει κλωστή. Μετέπειτα παίρνουμε μία θηλιά πάνω στο βελονάκι και την τραβάμε και από τις δύο θηλιές, αλλά ποτέ δε βουτάμε δεύτερη φορά μέσα στην ίδια τρύπα.
Δεν είναι κάτι το δύσκολο, αρκεί να έχεις επιδεξιότητα και υπομονή!!!
                                                                                Αναστασία Τσακίρη Στ' τάξη
                                                                                Μελίνα Ζωγράφου - Αλεξίου Στ' τάξη


Στην αρχή το πλέξιμο μου φάνηκε δύσκολο. Έπειτα άρχισα να μαθαίνω και μου άρεσε πολύ, αλλά κάτι πήγαινε στραβά και χρειάστηκε να χαραμίσω πολύ χρόνο στο ξύλωμα. Στο τέλος μου το έκοψε η κυρία και το άρχισα από την αρχή. Οι υπόλοιπες μία-μία τελείωναν και έτσι έμεινα τελευταία, παρόλα αυτά και πάλι δεν μπόρεσα να μάθω στροφή και ούτε θα μάθω.
                           Αναστασία Φωτιάδου Ε' τάξη



Ορίστε δείγματα της δουλειάς μας:


Αναστασία Τσακίρη Στ΄τάξη



Μελίνα Ζωγράφου - Αλεξίου Στ' τάξη




Χαραλαμπίδου Μαρία Β' τάξη
Ιωάννα Ρέμπα Δ' τάξη




                      Και επειδή τα αγόρια έμειναν με το παράπονο η επόμενη δραστηριότητα απευθύνεται κυρίως σε αυτά!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου