Συμμετέχουμε & Διεκδικούμε Εκπαίδευση για Όλους!
Τι είναι η παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την Εκπαίδευση;
(όλες οι πληροφορίες είναι από το εκπαιδευτικό υλικό της Αctionaid)
Πρόκειται για μια εβδομάδα γεμάτη εκδηλώσεις και δράσεις μαθητών οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε άνοιξη κυρίως από σχολεία σε πάνω από 100 χώρες στον κόσμο. Κατά την εβδομάδα αυτή τα παιδιά υπενθυμίζουν με δημιουργικούς και ευφάνταστους τρόπους στους ηγέτες της χώρας τις δεσμεύσεις τους σχετικά με την εκπαίδευση και προωθούν το μήνυμα για την ουσιαστική κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση κάθε παιδιού.
Εμείς σαν σχολείο παίρνουμε μέρος για τρίτη συνεχή χρονιά. Το τμήμα που ασχολήθηκε φέτος ήταν του Ολοήμερου.
Η φετινή εκστρατεία -όπως διαβάσατε στην αφίσα της προηγούμενης ανάρτησης - έχει θέμα: "Εκπαίδευση και Φροντίδα των παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία, των πρώτων 8 χρόνων ζωής τους."
Η πρώιμη παιδική ηλικία περιλαμβάνει την περίοδο των 8 πρώτων χρόνων της ζωής του ανθρώπου. Η φροντίδα και η ποιοτική εκπαίδευση κατά την περίοδο αυτή είναι σημαντικοί παράγοντες που συμβάλλουν στη δια βίου μάθηση, μιας διαδικασίας που ξεκινάει πριν τη γέννηση, με την πρώτη παιδική ηλικία να είναι η πιο σημαντική περίοδος της ανθρώπινης ανάπτυξης. Τα παιδιά είναι ενεργοί μαθητές από τη στιγμή της γέννησής τους ενώ τα πρώτα χρόνια είναι ζωτικά για την επιτυχία τους στο σχολείο και τους μετέπειτα σταθμούς της ζωής τους.
Εκτός από τον τομέα της εκπαίδευσης, συνεχείς μελέτες δείχνουν ότι υπάρχουν κι άλλοι καθοριστικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τις συνθήκες του μέλλοντος σε αυτό το πρώτο στάδιο. Η σωστή διατροφή, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα, είναι συντελεστές που συμβάλλουν καταλυτικά στη σωματική και διανοητική εγρήγορση του παιδιού.
Έτσι η πρώιμη παιδική ηλικία αφορά όχι μόνο τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των πρώτων χρόνων, αλλά και άλλες ειδικότητες όπως γιατρούς και μαίες, βρεφονηπιοκόμους, παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και δημόσιους και κρατικούς φορείς που οφείλουν να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν την ολοκληρώμενη και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών από τη γέννησή τους.
Πως δουλέψαμε στην τάξη:
Την περασμένη εβδομάδα από 23 έως 27 Απριλίου αφιερώναμε τις δύο τελευταίες ώρες του ολοήμερου σε δράσεις ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
Α΄και Β΄τάξη:
Στόχος ήταν τα παιδιά να εκφράσουν προσωπικές αναμνήσεις και εμπειρίες τους και να ευαισθητοποιηθούν γύρω από διαφορετικές εμπειρίες που έχουν παιδιά της ίδιας ηλικίας σε άλλα μέρη του κόσμου.
Για να πετύχω το στόχο μας χρησιμοποίησα μια κούκλα, τον Βίνσεντ.
Ο Βίνσεντ είναι 8 χρόνων από τη Ρουάντα της Αφρικής. Οι γονείς του δουλεύουν όλη μέρα και ο Βίνσεντ δεν μπορεί να πάει σχολείο, γιατί πρέπει να προσέχει τα δύο μικρότερα αδέρφια του. Έτσι μέσα από την κουβέντα με τα παιδιά θα μάθει πολλά πράγματα για το πώς είναι να πηγαίνεις στο σχολείο.
Αφού τελείωσε η συζήτηση (τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που γνώρισαν το Βίνσεντ και μίλησαν μαζί του!) ζωγράφισαν μια όμορφη στιγμή από την καθημερινότητα στο σχολείο τους.
Γ΄- Στ' τάξη:
Στόχος ήταν να προβληματιστούν τα παιδιά γύρω από τη σημασία της πρώτης παιδικής ηλικίας, να κατανοήσουν την έλλειψη πρόσβασης σε συστήματα εκπαίδευσης και φροντίδας για εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 0-8 ετών στον κόσμο και να αποδείξουν ότι ως παιδιά και ενεργοί πολίτες μπορούν να στείλουν ένα μήνυμα στις κυβερνήσεις των χωρών σχετικά με τις υποχρεώσεις κα τις δεσμεύσεις τους.
Μετά από συζήτηση για τις αναμνήσεις των παιδιών από τον παιδικό σταθμό, από το νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, αναμνήσεις με τους γονείς τους και τους φίλους τους, ζωγράφισαν κάτι σχετικό μ΄αυτά.
Τσακίρη Αναστασία Στ΄τάξη |
Φωτιάδου Ευαγγελία Β' τάξη |
Φωτιάδης Θεοδόσης Γ' τάξη |
Χαραλαμπίδου Μαρία Β΄τάξη |
Παπαδόπουλος Σταύρος Α΄τάξη |
Τσαμούρης Ανέστης Γ΄τάξη |
Φωτιάδης Πρόδρομος Α΄τάξη |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου