ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤ.

1)Ώρα δημιουργίας..... στο ολοήμερο



ο αργαλειός και τα εξαρτήματά του
Μετά τον πρωινό κύκλο μαθημάτων και την έναρξη του ολοήμερου τμήματος, εκτός από την προετοιμασία των μαθημάτων μας ασχολούμαστε και δημιουργικά!
Πρώτη δημιουργία μας για φέτος είναι τα υφαντά σε αργαλειό! 
Μη φανταστείτε κανέναν επαγγελματικό, είναι μικροί επιτραπέζιοι, που κάνουν εξίσου καλά τη δουλειά τους!
Εμείς, τα κορίτσια της Δ' και Στ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων έχουμε εντυπωσιαστεί! Μόλις μας μίλησε η  κυρία μας, ότι θα κάναμε αργαλειό τρομάξαμε, αλλά όταν δοκιμάσαμε για πρώτη φορά θεωρήσαμε ότι είναι πανεύκολο για μας.
Στην αρχή αφιερώσαμε χρόνο για να βρούμε τις κατάλληλες κλωστές, που πάντα πρέπει να είναι κουβάρια και όχι κομμένες σε χίλια κομμάτια.
Η διαδικασία του αργαλειού μοιάζει με θάλασσα με πολλά κύματα που πρέπει να τα ακολουθούμε με τη σαΐτα. Η σαΐτα είναι ένα κομμάτι ξύλου σαν πιρούνι με δύο εγκοπές. Μόλις τελειώνει η τρικυμία των κυμάτων παίρνουμε τη χτένα και τραβάμε προς τα κάτω την κλωστή.
 
Τα εξαρτήματα του αργαλειού είναι τα εξής:
- το τελάρο με τις περασμένες κλωστές
- η σαΐτα
- το χτενάκι


Ο αργαλειός είναι μια εύκολη και ευχάριστη διαδικασία! Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να κάνουν ένα τέλειο υφαντό. Δοκιμάστε το!! 
                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                     Μισσήν Ελευθερία  Δ'
                                                                            Μισσήν Ευαγγελία Δ'
                                                                            Ζωγράφου- Αλεξίου Μελίνα ΣΤ
                                                                            Τσακίρη Αναστασία  ΣΤ'
     


                                                   ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ...
 
 
                                                          ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ....

 
                                                                                                       










2)Πρόσωπα...... γύψινα και χρωματιστά!






Με αφορμή τις ημέρες του καρναβαλιού και έχοντας ως πρότυπο τις φημισμένες βενετσιάνικες μάσκες ασχοληθήκαμε στο ολοήμερο με τη ζωγραφική προσώπου.











Πάνω σε γύψινες μάσκες οι μαθητές και οι μαθήτριες επιστράτευσαν τα πινέλα και τις τέμπερες και με οδηγό τη φαντασία τους δημιούργησαν ο καθένας το δικό του/της πρόσωπο.










Από την πρώτη έως και την έκτη τάξη, όλα τα παιδιά με ενθουσιασμό και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ζωγράφισαν πάνω σ' ένα ανάγλυφο υλικό, το οποίο γνώριζαν για πρώτη φορά.









Τα παιδιά των μικρότερων τάξεων δυσκολεύτηκαν λίγο παραπάνω στη χρησιμοποίηση του  πινέλου και της τέμπερας, αλλά και πάλι η προσπάθεια ήταν αρκετά καλή!
Όσο για τα μεγαλύτερα, αν και αρχικά ήταν λίγο διστακτικά, μην τυχόν μουντζουρώσουν το "πρόσωπό τους", γρήγορα εξοικειώθηκαν και ιδού τα αποτελέσματα....


Ζωγράφου Μελίνα   Στ΄ τάξη


Τσακίρη Αναστασία Στ΄τάξη




Βασιλειάδης Αλέξανδρος Στ' τάξη

Φωτιάδου Αναστασία Ε΄τάξη
 
Καμζέλη Γεωργία Δ' τάξη
Χαραλαμπίδου Μαρία Β΄τάξη Χαραλαμπίδου Αναστασία Α' τάξη






3) Ώρες δημιουργίας... συνέχεια!

Μετά την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας στο ολοήμερο και όταν μας μένει χρόνος απασχολούμαστε δημιουργικά.Έπειτα από την εκμάθηση του αργαλειού που τα παιδιά (κυρίως τα κορίτσια) τη βρήκαν πολύ εύκολη και διασκεδαστική, επόμενη ενασχόλησή μας ήταν το βελονάκι.

Η δραστηριότητα αυτή απευθύνεται κυρίως σε κορίτσια των μεγαλύτερων τάξεων - Τετάρτη και πάνω.


Η πρώτη επαφή με το βελονάκι αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ στο πως θα κρατούν το βελονάκι και ταυτόχρονα θα έχουν στο χέρι τους περασμένη την κλωστή. Μετά από πολλές προσπάθειες και πάμπολλα ξυλώματα το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό. Όταν πια έμαθαν το πλέξιμο δεν άφηναν το πλεκτό τους ούτε στα διαλείμματα. Τώρα χειρίζονται το βελονάκι πολύ σωστά και πλέκουν όπως..... οι παραδοσιακές γιαγιάδες! (τόσο καλά!)


Έμαθαν να πλέκουν την αλυσίδα και το βουβό γαϊτανάκι. Το πρώτο μας δημιούργημα είναι μία μικρή τσαντούλα που περνιέται στον ώμο.








Ακολουθούν οι προσωπικές μαρτυρίες των κοριτσιών:




Τι χρειαστήκαμε: Μία κλωστή μαλλάκι, ένα βελονάκι

Η εμπειρία του πλεξίματος ήταν πολύ ευχάριστη. Στην αρχή αγόρια και κορίτσια δοκίμασαν το πλέξιμο. Στην πορεία δυσκολεύτηκαν και το παράτησαν αρκετοί. Άλλοι πείσμωσαν και τα κατάφεραν. Η διαδικασία του πλεξίματος είναι πολύ απλή. Στην αρχή κάνουμε μία αλυσίδα και στη συνέχεια βουτάμε με το βελονάκι στην επόμενη τρύπα και το τραβάμε, αφού έχουμε πάρει κλωστή. Μετέπειτα παίρνουμε μία θηλιά πάνω στο βελονάκι και την τραβάμε και από τις δύο θηλιές, αλλά ποτέ δε βουτάμε δεύτερη φορά μέσα στην ίδια τρύπα.

Δεν είναι κάτι το δύσκολο, αρκεί να έχεις επιδεξιότητα και υπομονή!!!

                                                                                Αναστασία Τσακίρη Στ' τάξη

                                                                                Μελίνα Ζωγράφου - Αλεξίου Στ' τάξη



Στην αρχή το πλέξιμο μου φάνηκε δύσκολο. Έπειτα άρχισα να μαθαίνω και μου άρεσε πολύ, αλλά κάτι πήγαινε στραβά και χρειάστηκε να χαραμίσω πολύ χρόνο στο ξύλωμα. Στο τέλος μου το έκοψε η κυρία και το άρχισα από την αρχή. Οι υπόλοιπες μία-μία τελείωναν και έτσι έμεινα τελευταία, παρόλα αυτά και πάλι δεν μπόρεσα να μάθω στροφή και ούτε θα μάθω.

                           Αναστασία Φωτιάδου Ε' τάξη




Ορίστε δείγματα της δουλειάς μας:
Αναστασία Τσακίρη Στ΄τάξη
Μελίνα Ζωγράφου - Αλεξίου Στ' τάξη

Χαραλαμπίδου Μαρία Β' τάξη
Ιωάννα Ρέμπα Δ' τάξη







4)Τα λαγουδάκια μας .... πασχαλιάτικη κατασκευή!
Με αφορμή τις ημέρες του Πάσχα, στο ολοήμερο ασχοληθήκαμε με την ξυλουργική. Είπαμε να αφήσουμε τις παραδοσιακές μεθόδους χειροτεχνίας με συνηθισμένα υλικά και να μάθουμε κάτι καινούριο.
Η ιδέα ενθουσίασε όλα τα παιδιά, μικρά και μεγάλα!
Τα βασικά εργαλεία και υλικά που χρειάζονται είναι τα εξής:
1. Κομμάτι ξύλου  πάχους 4χιλ. περίπου σε μέγεθος Α4
2. Πατρόν - λαγός
3. Πριόνι για παιδιά
4. Σφιγκτήρας
5. Ανταλλακτικά- λάμες
6. Γυαλόχαρτο
7. Χρώματα - τέμπερες
8. Βερνίκι γυαλίσματος σε σπρέι
9. Ματάκια, κορδέλες
Ασχολήθηκαν όλα τα παιδιά από την πρώτη έως και την έκτη τάξη.
Ανά δύο άτομα έχουν ένα πριόνι. Η διαδικασία είναι η εξής:




Στο κομμάτι του ξύλου κάθε παιδί ζωγραφίζει με τη βοήθεια του πατρόν ένα λαγουδάκι. (Επιλέχτηκε το συγκεκριμένο σχέδιο, γιατί είναι για αρχάριους και δεν έχει πολλές γωνίες και πολύπλοκα κοψίματα)



Κατόπιν με τη βοήθεια του σφιγκτήρα πιάνουμε το ξύλο στο θρανίο για να μην κουνιέται και φεύγει την ώρα που κόβουμε.

 



Έπειτα με το πριόνι κόβουμε πάνω στο σχέδιο με σταθερές κοφτές κινήσεις. Δεν είναι καθόλου δύσκολο! Τα κατάφεραν μια χαρά αγόρια και κορίτσια, μικροί και μεγάλοι! Υπήρχαν φυσικά και ατυχήματα, να βγαίνει ή να σπάει η λάμα μας, αλλά η αλλαγή τους είναι πολύ εύκολη!




Μετά αφού κόψουμε το λαγουδάκι, το τρίβουμε γύρω-γύρω με το γυαλόχαρτο για να λειανθεί και το βάφουμε με χρώματα της αρεσκείας μας.





Αφού στεγνώσει το βερνικώνουμε για να γυαλίσει, κολλάμε τα
 ματάκια, δένουμε μια κορδελίτσα στο λαιμό του και το λαγουδάκι μας είναι έτοιμο!






5)Μικρές καλλιτέχνιδες...


Μαθήτριες της Ε΄και Στ΄τάξης του ολοήμερου σε ώρα δημιουργίας... Βλέποντας τον πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ στο google


Ευαγγελία Χαραλάμπους Στ΄τάξη

Αναστασία Φωτιάδου Στ΄τάξη

Ευαγγελία Μισσήν Ε΄τάξη

Ελευθερία Μισσήν Ε΄τάξη
 



6)Χιονονιφάδες στα πολύφωτα των διαδρόμων του σχολείου και του γραφείου
 









7)Χριστουγεννιάτικα στολίδια από ανακυκλώσιμα υλικά, εδώ πλαστικά μπουκάλια νερού























8) Κουκουνάρες στολισμένες με μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί και αλουμινόχαρτο






















9)Αστέρια από αποξηραμένες φλούδες πορτοκαλιών και καμπανάκια από μπολάκια παιδικών γιαουρτιών






Στολίζοντας το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας








10)ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ...

Δόθηκε στα παιδιά μια ασπρόμαυρη φωτογραφία και τους ζητήθηκε να βάλουν τη φαντασία τους και να συνεχίσουν την εικόνα.
 Ιδού τα αποτελέσματα:


















































11)ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ


Με τα ξύλινα μανταλάκια και με λίγη φαντασία μπορούμε να κάνουμε διάφορα αντικείμενα.
Εμείς κάναμε κουνιστές πολυθρόνες, μολυβοθήκες, κουτάκια, θήκες για χαρτοπετσέτες και σουπλά για κατσαρόλες.
Τα υλικά που χρειαστήκαμε ήταν:
Ξύλινα μανταλάκια
Ξυλόκολλα
Πινέλα για το άλειμμα της κόλλας
Ρολά από χαρτί υγείας ( για τη μολυβοθήκη)  










Μολυβοθήκες και σουπλά

Θήκη για χαρτοπετσέτες

Κουνιστές πολυθρόνες

Κουτάκι
    
12)ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΑΣ...ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΑ!














Δόθηκε στα παιδιά μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με το πρόσωπό τους. Το ζητούμενο ήταν να την παραμορφώσουν, είτε χρωματίζοντας την είτε κάνοντας κολλάζ.








13)ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ

Στα πλαίσια περιβαλλοντικού προγράμματος τα παιδιά αφήνουν ελεύθερη τη φαντασία τους και δημιουργούν, συνεχίζοντας τη ζωγραφιά γύρω από τη φωτογραφία.
Βασιλική Τσουκαλίδου Δ΄τάξη




 Φωτιάδου Ευαγγελία Γ' τάξη




Ρέμπα Ιωάννα Ε' τάξη





Καραστεργίου Αλέξανδρος Δ΄τάξη




Ρέμπας Χαράλαμπος Δ΄τάξη




Φωτιάδης Θεοδόσης Δ΄τάξη




Αρβανίτη Νικολέτα Δ' τάξη




Καραμπέκογλου Κώστας Δ΄τάξη




Τσαμούρης Ανέστης Δ΄τάξη



Μόσχου Μοσχούλα Δ΄τάξη

Φωτιάδου Αναστασία Στ' τάξη





Χαραλαμπίδης Ηλίας Γ' τάξη


 
14)ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΓΡΑΜΜΜΕΣ

Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα χρώματα* τα παιδιά χρωμάτισαν το παρακάτω έργο που είναι μια σύνθεση από ανοιχτές και κλειστές γραμμές.(Μαθηματικά)

*(πράσινο - κίτρινο για το αχλάδι και το φύλλο του, κόκκινο, πορτοκαλί, καφέ για τα σχήματα πίσω απ' το αχλάδι.


Ιωάννα Ρέμπα Στ' τάξη


Χρήστος Βασιλειάδης Στ' τάξη





Μαρία Χαραλαμπίδου Δ' τάξη



Αναστασία Γ' τάξη

Σίμος Μουτούκιας Στ' τάξη

Σταύρος Παπαδόπουλος Γ' τάξη

Παρασκευή Καυκαλίδου Γ' τάξη

Αλέξανδρος Φέρις Γ΄ τάξη

Μαρία Κουτσογιάννη Β' τάξη









1 σχόλιο:

  1. Με συγκινήσατε! Είδα τα μικράκια που είχα στο νηπιαγωγείο αλλά και τη δουλειά όλης της ομάδας του σχολείου σας! Αργά ίσως αλλά από καρδιάς δημιουργική καινούρια σχολική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή