Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Και φέτος -για τέταρτη χρονιά- συμμετείχαμε στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση, που συντονίζει στην Ελλάδα η Actionaid Ελλάς από το 2004.
Την εβδομάδα από 21-28 Απριλίου 2013 πραγματοποιήσαμε στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας κάποιες δράσεις σχετικές με το θέμα της φετινής εκστρατείας που ήταν: "Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους - Εκπαιδευμένοι Δάσκαλοι για Όλους".
Όπως αναφέραμε παραπάνω φέτος η εκστρατεία επικεντρώνεται στην έλλειψη δασκάλων σε ολόκληρο τον κόσμο και συγκεκριμένα δασκάλων που έχουν σπουδάσει ή έχουν καταρτιστεί κατάλληλα για να κάνουν αυτό το λειτούργημα.
Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι πρέπει να προσληφθούν 1,7 εκατομμύρια επιπλέον δάσκαλοι (κυρίως στον αναπτυσσόμενο κόσμο) προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα όλα τα παιδιά του κόσμου να μπορούν να φοιτήσουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σήμερα ωστόσο 61 εκατομμύρια παιδιά δε μπορούν να πάνε σχολείο, ενώ είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε σχολεία, υποδομές και δασκάλους. (πληροφορίες από το έντυπο της actionaid)


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ:
(προτείνονται από το εκπαιδευτικό υλικό της actionaid)

ΣΤΟΧΟΙ: 
Να μάθουν τα παιδιά για τη μεγάλη έλλειψη δασκάλων που υπάρχει σε πολλές χώρες και να κατανοήσουν τη σημασία του δασκάλου στη μαθησιακή διαδικασία.  

Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας όλα τα παιδιά το ντοκιμαντέρ "Immersion - Βουτιά σε μια άλλη πραγματικότητα" που έγινε σε συνεργασία με την actionaid και είχε άμεση σχέση με το θέμα μας.
Κατόπιν εντοπίσαμε στο Google Earth την Αφρική και συγκεκριμένα μια χώρα της, τη Σιέρρα Λεόνε, μια από τις πιο φτωχές χώρες στον κόσμο.

Α'-Β'-Γ' τάξεις:

Παρατηρήσαμε προσεκτικά μια φωτογραφία από μία τάξη ενός σχολείου της Σιέρρα Λεόνε  και έπειτα συζητήσαμε για τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να έχουν οι μαθητές αυτού του σχολείου.
Σε χαρτί του μέτρου ζωγραφίσαμε έναν δάσκαλο για αυτά τα παιδιά. Ο δάσκαλός μας βγήκε πολύχρωμος, γιατί όπως είπαν τα παιδιά ήθελαν να έχει πολλά χρώματα για να δώσει χαρά.

  


  
 
 Δ'-Ε'-ΣΤ' τάξεις:

Τα μεγαλύτερα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες και επεξεργάστηκαν από μία κάρτα με ιστορίες δασκάλων. Τους ζητήθηκε να τις διαβάσουν και να συμπληρώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο δάσκαλος της κάρτας τους και τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δασκάλου που τον κάνουν τόσο σημαντικό.

 



  


  Στη συνέχεια οι ομάδες παρουσίασαν το δάσκαλο της κάρτας τους και αυτά που είχαν συμπληρώσει σε όλη την τάξη.








Στο τέλος γράψαμε ένα μήνυμα για τη σημασία του δασκάλου για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου