Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

3 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

      Το Σάββατο που μας πέρασε, 3 Δεκεμβρίου, ήταν η παγκόσμια μέρα των Ατόμων Με Αναπηρία!!! Μία μέρα βέβαια δεν είναι αρκετή για τα άτομα αυτά τα οποία σε καθημερινή βάση μας δείχνουν την αξία της ζωής και το πόσο σημαντικό είναι να αγωνιζόμαστε και να προσπαθούμε για το καλύτερο..Έτσι, λοιπόν, οι δάσκαλοι του σχολείου αποφασίσαμε να μιλήσουμε στα παιδιά για τα άτομα αυτά και να μάθουμε πώς σκέφτονται και τι για αυτά. Ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις περί βοήθειας, παρέας, όχι απομόνωσης. Μεταξύ άλλων, όμως, υπήρχαν και οι σκέψεις για λύπηση και βοήθεια με λεφτά.  Μάλλον κάτι δεν είχαμε κάνει καλά. Ο πρώτος στόχος μας κατά το ήμισυ επιτεύχθηκε.. Αρχίσαμε τότε να σκεφτόμαστε διαφορετικούς τρόπους για να τους περάσουμε τα μηνύματα της ημέρας αυτής και καταλήξαμε πώς τα παιδιά μόνο μέσω του παιχνιδιού, τελικά, αντιλαμβάνονται και κάνουν κτήμα τους κάποιες έννοιες.
       Με την πολύτιμη βοήθεια του γυμναστή του σχολείου οργανώσαμε κάποια παιχνίδια.





 Μαζέψαμε, αρχικά, τα παιδιά στον αύλειο χώρο και τους ρωτήσαμε τι θα έκαναν αν είχαν στην παρέα τους ή στο σχολείο τους κάποια τέτοια άτομα με αναπηρία και ήθελαν να παίξουν όλα μαζί. Τα χωρίσαμε, στη συνέχεια, σε ομάδες με βάση την τάξη,  δηλαδή Α' και Β' μαζί μία ομάδα και οι υπόλοιπες άλλη μια και κάναμε διαφορετικά παιχνίδια. 
        Στην Α' και Β' τάξη βάλαμε τα παιδιά σε ζευγάρια. Κλείσαμε τα μάτια του ενός από το ζευγάρι με μαντήλι και το άλλο κρατώντας το από το χέρι ή τον ώμο το οδηγούσε μέσα στην αυλή για λίγα μέτρα.  




Μετά από αυτό, έπαιξαν και τυφλόμυγα, το γνωστό σε όλους μας παιχνίδι. Τους φαινόταν δύσκολο να καταλάβουν τι σχέση μπορεί να έχει το παιχνίδι αυτό με τα άτομα με αναπηρία ώσπου μπήκαν σε κύκλο και άρχισε το παιχνίδι.



         Ήρθε η σειρά των μεγάλων παιδιών μετά που το χάρηκαν και περισσότερο. Ένας από κάθε τάξη έδενε τα μάτια του και κρατούσε μια καρφίτσα. Τα υπόλοιπα παιδιά βρίσκονταν από πίσω του, της και με εντολές χαμηλόφωνες τον, την καδοθηγούσε στη μεριά εκείνη της αυλής όπου βρισκόταν ένα μπαλόνι. Σκοπός ήταν να σπάσει κάθε τάξη το δικό της μπαλόνι και να συνεργαστεί σωστά.









                                                                                     Από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου